RECENZE: Albi tužka 2.0 a Lidské tělo

Albi tužka a Lidské tělo

Lidské tělo je další z řady mluvících knih edice Kouzelné čtení, které jsem vyzkoušel, a opět to byl krok správným směrem. Jedná se o skvěle zpracovanou učební pomůcku nabízející optimální poměr mezi zábavou a učením. A pokud máš mladšího sourozence, doporučuji to jako skvělý dárek, u kterého se nejen pobavíte, ale společně zjistíte spoustu zajímavých informací o lidském těle.

Kniha nejen pro nejmenší

Kniha Lidské tělo je primárně určena pro děti od pěti let, nicméně vzhledem k nepřebernému množství kvízů a ikon, které tě aktivně vybízejí, aby sis danou informaci ověřil a vyzkoušel sám na sobě, ji můžu vřele doporučit i studentům na druhém stupni základních škol. V knize se děti dozví spoustu zajímavostí a především zjistí, jak funguje lidské tělo, a s použitím interaktivní tužky samy naleznou odpovědi na řadu otázek.

Knihou Lidské tělo provází malý ufon Prokouk, který přiletěl z planety Po, aby prozkoumal tajemství lidského těla. Všemu se diví a není se čemu divit. Na planetě Po funguje všechno jinak! Postava Prokouka a poutavé ilustrace podněcují děti k postupnému objevování jednotlivých částí a soustav lidského těla.

Knížka nás provede vším, co by děti mohlo napadnout o lidském těle, tedy od tělesné stavby až k jednotlivým ústrojím, jako je trávicí soustava, nervová soustava a podobně. Většina stránek obsahuje spoustu malých obrázků, které v sobě skrývají čipy, aby tužka věděla, kde se dítě dotklo a mohla odpovídajícím způsobem zareagovat.

Před samotným použitím je z oficiální stránky Kouzelného čtení vhodné stáhnout nový soubor a nahrát jej do tužky. A pak už tužka mluví a vyslovuje správné pojmy jednotlivých částí lidského těla. Příjemným překvapením bylo, že tužka mluví hlasy známých osobností. Kromě mluveného slova nechybí ani písničky nebo třeba básničky, které se vyskytují na každé dvojstraně. Tím se kniha přibližuje svému cílovému publiku, kterým jsou především děti.

kniha Lidské tělo

Závěrečné hodnocení

Děti se příjemnou, hravou a nenásilnou formou dozví spoustu zajímavých informací o lidském těle. Všechno je popisované jednoduše a děti to chápou a učí se velmi rychle. V neposlední řadě bych vyzdvihnul velmi dobře zvolené texty, které jsou u takto opravdu naučně zaměřené knihy naprosto zásadní. Kniha však nemusí být primárně určena pouze pro děti, ale vzhledem k velmi povedené struktuře a názvosloví může být skvělým parťákem i pro studenty a dospělé, kteří se chtějí zorientovat v základní terminologii a fungování lidského těla.

TIP: Na Albi tužku s knihou Lidské tělo, ale i další sortiment Albi máš díky ISIC 8% slevu.

Zdeněk David