3 tipy na jídlo, díky kterému učení lépe poleze do hlavy

Potřebuješ se soustředit i na odpolední přednášce a mít spoustu energie na psaní seminárky? Zkus se zamyslet nad tím, co a kdy během dne jíš. Často totiž pár změn v jídelníčku stačí na to, aby ti po obědě nepadala hlava a mozek jel na plné obrátky. Které to jsou?

Vsaď na lehčí jídla

V dnešní době už naštěstí není problém najíst se rychle, zdravě a za rozumné peníze – zvlášť s průkazem ISIC. Například v UGO Freshbarech a Salateriích jídlo připravují z kvalitních surovin a vědí, jak sestavit menu, aby ti po něm bylo fajn. Ve dnech, kdy se potřebuješ soustředit, zapomeň na pizzu nebo kebab z hladového okna. Ty tě sice okamžitě zasytí, ale kombinace tuků a jednoduchých sacharidů tě utlumí stejně rychle, jako ti dodala energii. V těchto jídlech naopak chybí například důležitá vláknina, vitamíny a minerály.

Přirozené cukry nastartují mozek

Nejrychlejší vzpruhou pro mozek jsou jednoduché cukry. Lepším zdrojem než čokoláda, sušenky nebo energy drink je ale čerstvé ovoce, které obsahuje přirozené nerafinované cukry a k tomu navíc velkou porci vitamínů a vlákniny. Dobrou volbou jsou borůvky, maliny a další bobuloviny bohaté na antioxidanty. Skvělou alternativou na doplnění energie a vitamínů jsou také šťávy a smoothies z čerstvého ovoce a zeleniny.

Nezapomínej na svačiny

Stejně jako není dobré přejídat se nezdravými jídly, ani kručící žaludek soustředění nepomáhá. Dlouhé pauzy mezi hlavními jídly proto vyplň svačinou. Aby zasytila na delší dobu, měla by obsahovat kvalitní bílkoviny, tedy například vejce, sýr či jiné mléčné produkty, luštěniny, libové maso nebo tofu.

Vhodně vybrané jídlo dokáže divy a na tvoje studijní výkony má daleko lepší a dlouhodobější vliv než litry kafe nebo energetických nápojů. Takže jez chytře a pizzu a burger si dej raději o víkendu.

Autor
Tereza Gladišová
Nejvíce utrácím za časopisy, cestování, víno a smaženou rýži s kuřetem. Pokud zrovna nepracuji, vysedávám s kamarády v kavárně či trénuji na maraton.