Jak vybrat správný spalovač tuků?

Každý občas hledá cestu, jak podpořit nebo urychlit hubnutí a začne se ohlížet po spalovači tuků. Ne každý ale ví, po jakém sáhnout a kdy má smysl s nimi začít. Pojďme se na ně podívat zblízka.

Zajistí mi spalovač tuků hubnutí?

Nikoli. Samotné spalovače hubnutí nevyřeší, i když je budeš polykat jako lentilky. Jediným výsledkem budou zatížená játra, ledviny a srdce. Cesta ke štíhlejší postavě vede přes základní principy hubnutí. Vyvážená strava, kalorický deficit a zvýšená energetická spotřeba. Zjednodušeně řečeno, pokud se nehýbeš, musíš snížit příjem kalorií, ale spalovače ti stejně budou k ničemu. Druhou a správnou variantou je optimalizace jídelníčku, zvýšení spalování kalorií pomocí sportovní aktivity a její podpoření spalovačem tuků. Jestli volíš tuhle cestu, pak má smyl tento článek dočíst a vybrat si, který spalovač pro tebe bude ten nejlepší.

Jak spalovače fungují?

Pojďme si vysvětlit, jak spalovače tuků fungují a jaké látky obsahují, ať je můžeš vyzkoušet. Některé totiž působí tak, že cíleně atakují tvůj podkožní tuk, jiné nakopnou tvoji energii a ty své tělo dostaneš do vyššího spalování a delšího sportovního výkonu.

Termogenní spalovače tuků patří mezi nejúčinnější a jsou doporučovány fitness trenéry k tréninku. Fungují tak, že zvýší teplotu organismu, což vede k vyšší spotřebě energie a rychlejšímu spalování podkožního tuku. Termogenní spalovače jsou komplexní, obsahují sadu účinných složek. Nejčastěji je v nich obsažený kofein, synefrin a extrakt zeleného čaje.

Netermogenní spalovače tuků nejsou tak účinné, ale o to déle působí. Dodávají energii, což využívají hlavně vytrvalostní nebo siloví sportovci, kteří rozkládají trénink do několika fází. Tyto spalovače mohou být jednosložkové i vícesložkové. Časté látky jsou synefrin, vitamín B6, L-karnitin a kofein. Jsou vhodnější také pro ty, kteří se sportu nevěnují tak intenzivně, ale touží po maximálním dopadu na spalování podkožního tuku.

Noční spalovače tuků pomáhají podpořit spalování i v noci. Tyto spalovače jsou speciálně vyvinuté tak, že spaluješ, a přitom se v klidu vyspíš. Určitě je ale je potřeba vyzkoušet, protože na každého člověka působí stimulační látky odlišně.

Co dělají jednotlivé složky spalovačů

Kofein
Dodává tělu tolik potřebnou energii, oddálí únavu při cvičení a pomáhá využít tuk jako zdroj energie.

Synefrin
Látka, která všeobecně potlačuje chuť k jídlu, zrychluje metabolismus, a tím má zásadní vliv na spalování tuků.

L-karnitin
Pomáhá transportovat tuky do buněk, kde probíhá jejich spalování. Není moc efektivní, ale dokáže potlačit únavu a zlepšit mozkové funkce.

CLA
Pod touto zkratkou najdeš konjugovanou kyselinu linolovou. Zabraňuje vstřebávání tuku z potravy.

HCA
Zkratka pro kyselinu hydroxycitronovou, která znemožňuje sacharidům přeměnu na tuky. A ještě k tomu potlačuje chuť k jídlu.

Extrakt ze zeleného čaje
Pomáhá udržet adrenalin a tím podporuje spalování tuků.

Zelená káva
Podporuje spalování tuků a snižuje krevní tlak.

Kapsaicin
Díky termogenním účinkům urychluje přeměnu tuků na okamžitý zdroj energie.

Jak a kdy spalovače brát?

Aby spalovače dobře fungovaly, používají se 30 až 60 minut před cvičením. Spalovače mají sice rychlý nástup spolu s cvičením, ale jejich doběh má dle typu postavy a metabolismu různou délku. U někoho to může být 6 u jiného pak 8 hodin. Proto se nedoporučuje brát hlavně netermogenní spalovače v odpoledních hodinách. Pokud tedy sportuješ hlavně odpoledne nebo podvečer, raději svoji aktivitu nasměruj na ráno.

V každém případě neber spalovače na lačno, můžeš si podráždit žaludek nebo přivodit nevolnost při sportu. Vždy před sněz alespoň něco malého, třeba banán nebo jogurt. Dávkování uvedené u produktu nikdy nepřekračuj.

Autor
Vlaďka Horáková
Mojí vášní je cestování, ráda objevuji nová místa, která voní exotikou. Ráda fotím, tančím salsu a zkouším recepty, které jsme si dovezla z cest.