fbpx
Telefon

226-222-333

E-mail

info@isic.cz

Otvírací doba

Po- Pá / 8:00 – 17:00

Faq

Výhody a nevýhody HIIT cvičení

Co je to HIIT? Jaké jsou jeho výhody a nevýhody? Pro koho je tento druh cvičení dobrý a kdo by se mu měl raději vyhnout? To vše jsme pro tebe sepsali.

HIIT

HIIT je zkratka pro „high intensity interval training“, v češtině jej můžeš znát pod názvem vysoce intenzivní intervalový trénink. Jde typ workoutu, u kterého střídáš cvičení o vysoké a nízké intenzitě. V praxi to vypadá tak, že třeba 45 vteřin děláš jeden cvik s maximálním úsilím a potom 15 vteřin odpočíváš nebo jen lehce vyklusáváš či jdeš. Tyto minutové bloky pak opakuješ s různými cviky. Většina HIIT workoutů je kolem 20-30 minut dlouhá.

Výhody

U HIIT cvičení se rozhodně nebudeš nudit. Nejde o jednotvárný a rutinní pohyb jako je třeba běh nebo jízda na kole. Za půl hodinku můžeš vystřídat klidně třicet různých cviků. Trénink ti tak uběhne mnohem rychleji a také u něj vydržíš déle.

Vysoce intenzivní intervalové tréninky jsou efektivnější při budování kondice než klasické cardio. Za kratší čas tak výrazněji zapracuješ na svém kardiovaskulárním a metabolickém systému. Stačí ti třikrát třicet minut týdně a brzy začneš pozorovat pozitivní změny ve své fyzické kondici.

A aby toho nebylo málo, tak můžeš také rychleji zhubnout. Během HIIT tréninků můžeš spálit až o 20-30 % více kalorií než u běhu, chůze či na stairmasteru. Pokud chceš před příchodem teplých letních dnů ještě trochu vyrýsovat postavu, není nad čím váhat.

Nevýhody

Jednou velkou nevýhodou vysoce intenzivních tréninků je náchylnost ke zranění. U HIIT cviků makáš na sto procent a celé tvé tělo je ve velkém stresu. Pokud navíc cvičíš doma a nemáš některé riskantní pohyby zažité, můžeš si lehce přivodit zranění kloubů či svalů. Určitě je dobré si naplánovat pár lekcí s trenérem a zafixovat si správné provádění některých důležitých cviků, než se pustíš to pravidelného tréninku doma nebo na zahradě.

Další nepříjemnou stránkou je prostý fakt, že jde o opravdu náročný typ workoutu. Pokud se sportem teprve začínáš, pusť se nejdříve do těch méně intenzivních a až po pár měsících pravidelného sportu vyzkoušej HIIT. Lidem se slabou fyzičkou se totiž po pár minutách může udělat nevolno, což může vést k nepříjemným zdravotním problémům.

V neposlední řadě je vysoce intenzivní intervalový trénink spíše pro milovníky individuálních sportů. Pokud tě baví týmové sporty nebo aktivity typu jóga nebo běh, u kterých se můžeš potkat s kamarády a pokecat o životě, HIIT pro tebe nebude tou správnou volbou.

Související články

Copyright ©2020 ISIC.cz • GTS ALIVE, s.r.o.