Slavné kabelky zvučných jmen

Mít doma některou z kabelek od vyhlášených značek jako jsou Hermés, Dior nebo Chanel je snem snad každé ženy. Na kabelkách a parfémech zvučných jmen je krásné, že bývají opředené příběhem svého vzniku a že když ji máš, stáváš se spolu s ní součástím slavné legendy. Pojďme se podívat na tři nejslavnější.

Kabelky po kterých všechny ženy touží

Pokud nejsi začínající IT specialistka, nebo studentka-top modelka, asi si za měsíční brigádu žádnou kabelku zvučných jmen na zápěstí jen tak nepověsíš. To ale neznamená, že nemůžeš snít a plánovat, kterou z nich si jednou pořídíš. Luxusní kabelky nebudou vždycky jen tvým snem.

Praktická kabelka Birkin Bag

Zrození této luxsní kabelky provázela čistá praktičnost, která měla být větší předností než její vzhled. Za vznik této legendy mezi doplňky může jedna rutinní cesta letadlem. Když v roce 1983 letěl generální ředitel společnosti Hermès Jean-Louis Dumas z Paříže do Londýna, místo vedle něj obsadila anglická herečka Jane Birkin. Když si ukládala svoji cestovní tašku do zavazadlového prostoru, vysypal se její obsah do uličky.

Herečka měla potřebu svému spolucestujícímu vylíčit, že to není její chyba, ale problém, že neexistuje ideální kabelka, do které by se vešly nejnutnější věci na víkend, a ještě by byla přehledná. Nemluvě o tom, že by taky měla dobře vypadat. Prostě 3v1 nebyla k mání.

Hermes Birkin

Jean-Louis Dumas to vzal jako výzvu a přinesl svým designérům jasný úkol. Navrhněte pro Jane kabelku, která splní všechna její přání. Praktičnost vnitřku kabelky se pak oblékla do vzoru modelu, který vznikl již před rokem, a tak byla nová Birkin na světě. Herečka byla nadšená, ale po roce nošení kabelky se nechala slyšet, že ji bude muset odložit, protože se do ní vejde opravdu vše a začíná mít na zápěstí natažené šlachy.

Přesto, že tahle kabelka proslula především svojí závratnou cenou, kdy základní model začíná na 200 tisících, kuriozitou je především to, že se budoucí majitelka musí zapsat na pořadník a na kabelku si počkat i několik let.

Luxusní a elegantní Lady Dior

Z popelky se stala princeznou na výsluní. O kom je řeč? O legendární Lady Dior, která byla pouhým vzorem pro nadcházející sezónu. Zatím nikomu nepředstavena čekala na chvíli, kdy do módního domu vejde manželka francouzského prezidenta Bernadette Chirac, aby našla ten pravý dárek hodný princezny. První dáma si přišla vybrat kabelku pro princeznu Dianu a volba padla na kabelku Chouchou, která ji byla později předána na inauguraci výstavy Cézanne v Grand Palais.

Lady Dior kabelka

Princezna Diana z ní pak díky svému stylu a eleganci udělala legendu mezi kabelkami. Kabelka byla evidentně fotogenická, a tak se objevuje na fotografiích z veřejných akcí, oficiálních návštěv v Birminghamu, Argentině a spoustě dalších společenských událostí. Není divu, že po ni šílely tisíce žen z celého světa, a tak ji Dior uvedl do oficiálního prodeje pod jménem Lady Dior. Během dvou let se prodalo dvě stě tisíc kabelek v několika barvách. Byl to chytrý tah, protože tento model zvýšil obrat Diora v koženém zboží na desetinásobek. Luxusní kabelky jsou k dostání od 130 tisíc.

Nadčasová kabelka Channel 2.55

To, že Coco Chanel darovala ženám svobodu v oblékání a pevně do jejich šatníku zakotvila kalhoty nikoho asi moc nepřekvapí. Málo kdo však ví, že dala ženám i první kabelku přes rameno. Ve dvacátých letech 20. století ji unavilo, že musí nosit kabelku v ruce. Zlé jazyky tvrdí, že pokud jsi žena jako Coco a v jedné ruce máš cigaretu a ve druhé kabelku, nemáš se jak natáhnout po šampaňském.

černá kabelka Chanel 2.55

 

Tato dáma, ať je to jakkoli, byla vždy inovativní a na základě praktičnosti tvořila krásu a nadčasovost. A tak vznikla i první kabelka přes rameno. Inspirována řemínky na pytlích vojáků přidala tenké ramínko a výsledný design uvedla na trh v roce 1929. Po svém úspěšném návratu do módního průmyslu v roce 1954 se Chanel rozhodla svou luxusní kabelku aktualizovat. Výsledný design byl nazván 2.55 po datu vytvoření, únor 1955. Od jejího vydání na trh se koncept nezměnil, ale objevila se v desítkách barevných a designových variacích.

Zajímají tě osudy dalších luxusních produktů? Podívej se jak se rodí luxusní parfémy. 

Autor
Vlaďka Horáková
Mojí vášní je cestování, ráda objevuji nová místa, která voní exotikou. Ráda fotím, tančím salsu a zkouším recepty, které jsem si dovezla z cest.