RECENZE: Objev krásu amerických národních parků ve hře Parky

recenze hry Parky od Albi

Miluji deskovky a kdykoli jsem na nějaké akci s kamarády, dožaduji se, abychom si aspoň jednu zahráli. Většinou hrajeme nenáročné párty hry, ale potom, co jsem objevila Parky, uděláme, myslím, velkou změnu. Hra mě nadchla nejen svým originálním nápadem a spoustou zajímavých informací, které jsem se během hraní dozvěděla, ale hlavně svým úžasným grafickým zpracováním.

Nádherné ilustrace

Hra Parky je oslavou krásy amerických národních parků. To, čím tě upoutá na první pohled, je její design. Parky jsou neskutečně krásnou hrou a za své výtvarné zpracování získaly již řadu ocenění. Balení obsahuje 48 ilustrovaných karet znázorňujících jednotlivé americké národní parky. Dohromady se na jejich podobě podílelo neuvěřitelných 38 autorů. Kromě originální ilustrace (každá je úplně jiná) a jména jejího autora karta obsahuje také informaci o roku založení parku a jednu zajímavost.

TIP: S průkazem ISIC máš na produkty Albi 10% slevu.

O co ve hře jde? Každý hráč dostane na začátku dvě figurky turistů, s nimiž putuje přírodou a cestou sbírá různé žetony (např. vodu, slunce, les) a vybavení, pořizuje fotografie a navštěvuje parky. Jedna hra se skládá ze čtyř kol, která se nazývají roční období. Nejsou to ale období, jak je známe, tedy jaro, léto, podzim, zima, ale třeba „Období kamene“ nebo „Období hvězdného třpytu“. Každé období určuje, jaké bude během trasy počasí a také nějakou další podmínku. Cílem hráče je nasbírat na konci hry co nejvíce bodů, které získal za navštívené parky, pořízené fotografie a osobní bonusy.

hra Parky od Albihra Parky od Albi

Pravidla hry rozhodně nenačteš během pěti minut, brožura je popisuje na osmi stranách a další dvě jsou pak určeny pro hru jednoho hráče. Mně trvalo skoro hodinu, než jsem se ve všech těch kartičkách a názvosloví zorientovala. Hodně mi pomohl videonávod, který jsem objevila na stránkách e-shopu Albi. Autoři si této složitosti byli nicméně vědomi, a kromě pravidel hru vybavili ještě jednolistovým rychlým průvodcem, který shrnuje všechny hlavní situace a který můžeš mít během hry stále před sebou.

Parky si zahraješ i sám

Hra Parky je určena pro celou rodinu, doporučený věk je od deseti let. Není to žádná rychlohra, jednu hru jsme hráli zhruba hodinu (je to ale ovlivněno i tím, jak moc pokročilý jsi a jak máš načtená pravidla). Hra je určena pro jednoho až pět hráčů, což je její velký benefit – co si budeme povídat, ne vždy má člověk po ruce potřebného parťáka. Stačí si tedy připravit herní plán pro hru jednoho hráče a spolu se správci parku se můžeš vydat na trek.

Parky jsou krásná designová hra, která tě příjemně překvapí. V e-shopu Albi ji pořídíš za 1079 Kč, s průkazem ISIC pak ještě o 10 % levněji. Za to všechno, co najdeš v krabici, to ale určitě stojí. Navíc nejen, že se pobavíš, ale snad se i nadchneš minimálně jako já a návštěvu některého z amerických národních parků zařadíš na svůj bucket list.

Přečti si i naši předešlou recenzi na společenskou hru Karak.

Lenka Kubištová
Miluju sladké snídaně, chození po horách a hraní deskovek. Nejvíc se mi líbilo ve Skandinávii a mým velkým snem je podívat se na Island.