RECENZE: Mozkovna

hra Mozkovna

Jak už samotný název této deskovky napovídá, jedná se o hru, která ověří tvé vědomosti, znalosti a nenechá tvé mozkové buňky ani na chvíli vychladnout. Mozkovna je totiž svižná vědomostní hra, u které si hráči procvičí všechny části mozku v pěti okruzích otázek.

Příprava hry

Mozkovna se dá hrát ve 2 až 6 lidech a cílem hry je díky správně vyřešeným úlohám a správnému sázení na své protihráče získat co nejvíce bodů. Na začátku hry si každý hráč vybere barvu své figurky a postaví ji na startovací pole herního plánu. Zároveň každý hráč dostane svůj sázecí kotouč, tužku a odpovědní arch. V danou chvíli je vše připraveno a hra může začít.

hra Mozkovna

Průběh hry

Mozkovna nyní otestuje tvé znalosti v následujících pěti okruzích: grafické úlohy, textové úlohy, logické úlohy, vědomostní otázky a postřeh a paměť. Celá partie se odehrává v rámci 2 až 4 kol, záleží na počtu hráčů. Ti se postupně střídají v roli hráče hlavního, nicméně každého kola se účastní všichni hráči současně. Ten, kdo je aktuálně na řadě jako hlavní hráč, losuje z pěti zmíněných okruhů. Vylosuje si dva žetony okruhů a z nich si vybere jeden, který považuje, že je pro něj výhodnější. Na otázku z tohoto okruhu musí odpovídat všichni hráči. Každý z hráčů si následně vezme do ruky sázecí kolečko a uskuteční sázku v bodech pro jednoho z jeho soupeřů. Sázky mohou být jak plusové, tak i mínusové, podle toho, jakou strategii si zvolíš. Je možné vsadit i nulu a zbytečně tak neriskovat. Všichni hráči přitom už dopředu vědí, jak časově náročný úkol bude. V pravém horním rohu je uvedena sada symbolů, které znázorňují kolikrát se musí písek v hodinách přesypat, než bude možné odhalit vítěze. Jakmile mají všichni hráči vsazeno, hlavní hráč přečte/ukáže zadání a spustí se čas. Po uplynutí časového úseku se všechny odpovědi vyhodnotí a sečtou dané body a sázky. Po odehrání všech kol se sečtou všechny body a stanoví vítěz.

Hodnocení Mozkovny

Mozkovna je skvělou hrou, která vyniká před ostatními vědomostními hrami. Kombinuje nejenom tvé vědomosti, ale i paměť, logické myšlení nebo představivost. Není tedy zárukou, že ten, kdo přečetl nejvíce encyklopedií, je zaručený vítěz. Vhodnou vlastností je také odhad na soupeře, které budeš muset neustále sledovat a číst jejich plány a taktiku. Jedná se tedy o výbornou hru pro partu přátel, nebo rodinu, kde každý vyniká v jiných okruzích, a ty si tak můžeš ověřit, kdo má jaké přednosti, a u toho se navíc pobavit.

hra Mozkovna

Mozkovnu si můžeš zakoupit v prodejnách Albi nebo na jejich e-shopu. S průkazem ISIC navíc dostaneš slevu 8 %, a tak tě hra vyjde i o něco laciněji. Více o slevě najdeš tady.

Klady