226-222-333 9:00 - 17:00
  • cs

Zaručené návody, jak zvládnout jarní únavu

První jarní sluneční paprsky nám pomáhají ráno z postele a s nimi se probouzí k životu i příroda kolem nás. O své místo se však hlásí i méně příjemná skutečnost – jarní únava. Její projevy jsou individuální, jeden
o ní skoro neví, jiný pociťuje výrazné vyčerpání. Zimní období, kdy se imunita musela vypořádat s náporem bacilů za sporého denního světla, dalo našemu tělu zabrat. Jaké finty na překonání únavy v tomto období určitě zabírají?

Sport

Během zimy řada z nás preferuje klidější volnočasové aktivity. Ale i přesto, že jste pohyb nezanedbávali, neváhejte přivítat jaro svižnou procházkou, mírným klusem nebo vaším oblíbeným protažením, které zvládnete i venku. Vaše tělo ocení pohyb na čerstvém vzduchu a navíc vyplaví endorfiny, po kterých se budete cítit stejně svěží, jako jaro samo.

Vitamíny

Příjem dostatečného množství vitamínů se doporučuje v každém ročním období. Pro nabuzení vašeho metabolismu zařaďte do svého jídelníčku jarní zeleninu, jako jsou ředkvičky, mrkev, chřest, rané brambory, špenát nebo některý z mnoha druhů zelných salátů. Brzy tyto vitamínové poklady najdete i na vaší zahradě.

Veselé oblečení

Není žádným tajemstvím, že barvy, které člověka obkloupují, mají vliv na jeho psychické rozpoložení. Proto raději než po černém zimním kabátu sáhněte po veselejší alternativě. Džíny mohou být obměněny barevnými kalhotami anebo sukní. Varianty jsou dvě. Společně s jarním úklidem prošmejdit i šatní skříň, nebo vyrazit na nákupy. Pro mě je výběr jasný! 🙂

Bylinky

Jaro, spolu s tradičními nebo dobrovolnými půsty, je oblíbeným obdobím detoxikačních kúr. Ty jsou často doprovázeny popíjením bylinkových čajů. Bylinky můžete kombinovat anebo vsadit na jistotu, jako je např. heřmánek nebo meduňka, které jsou známé pro své uklidňující a očistné účinky. Vaši domácí kuchyň oživte pažitkou, petrželí nebo bazalkou a výslednému pokrmu dodáte nový šmrnc.

Pozitivní naladění

S dobrou náladou jde všechno lépe. Můžete ji podpořit výše zmíněnými tipy, ale i kvalitním spánkem. Umět správně odpočívat je také umění, a pokud se vám to podaří, máte z poloviny vyhráno. K tomu mohou mimo jiné pomoci různé druhy meditace, které jsou dozajista ku prospěchu nejen spánku, ale i v mnoha jiných oblastech. Úsměv léčí, uzdravuje a dělá radost nejen vám, ale i ostatním.

Studenti, jak se rozhodnete řešit jarní únavu vy? Jistě máte spoustu svých originálních nápadů a osvědčených rad, které pomáhají právě vám. Přivítejte jaro plní energie a elánu a inspirujte ostatní!

 

Jana Hartychová

Související články

[reklama_left]
[reklama_right]