226-222-333 9:00 - 17:00
  • cs

Sázava se SAMBOU

Každé léto vymýšlíme s partičkou sporťáků něco akčního, když po nás nikdo nechce žádný zkoušky ani zápočty a nastává chvíle bezstarostí zvaná prázdniny. V loni nás napadlo, že bychom mohli vyrazit na vodu a třeba na 4 dny. Hmmm, Českomoravská vysočina a řeka Sázava. Hned nám padla do oka. Prozkoumali jsme několik nabídek a nakonec využili služeb vodácké půjčovny SAMBA.

Na jejich stránkách www.pujcovna-lodi.cz jsme našli spoustu zajímavých informací jako například doporučené trasy, vodácké kempy, kilometráž řeky, ubytování a kultura kolem řeky Sázava a samozřejmě ostatní služby půjčovny jako převoz bagáže, dovoz lodí i na místa, kde není loděnice a další. Domlouvalo se nás asi 8. Objednávku jsem vytvořila snad i měsíc dopředu online přímo na stránkách Půjčovny SAMBA. V pohodě. Jako správní študáci, kteří chtějí o prázninách stihnout co nejvíc věcí se počet účastníků pořád měnil. Sem tam jsem zavolala do půjčovny a měnila počty lodí, pádel, vest a barelů. Musím poděkovat za ochotu půjčovňáckému personálu. Osobně bych se už poslala do háje. Nicméně mi vždy mojí objednávku s úsměvem poopravili. Přišel den D. Vybrali jsme si trasu Český Šternberk – Pikovice. Ráno jsme se ještě mrkli nahoru na hrad. Měli jsme čas, protože půjčovna sídlí hned pod hradem a lodě si je možné vyzvedávat až do oběda. V loděnici jsme si vyzvedli veškeré objednané vybavení. Kluci se chovali jak mladé puberťačky, zkoušeli si různé plovací vesty a hodnotili, která jim nejvíc sedne. Jedeme „na těžko“, takže do barelů balíme všechny naše věci. A už frčíme po Sázavě. Na cestu jsme dostali pár užitečných rad a mapičku s jezama, abychom věděli kudy se který jede. Denní etapy a kempy na spaní jsme si našli na stránkách půjčovny. Nic jsme předem nerezervovali, na těch pár stanů se přeci jen místo najde. A hlavně jsme si chtěli vybírat kempy podle počasí, momentální nálady, případně podle kiosků a celkové atmosféry. Hned první jez v Českém Šternberku jednu kanoi s rozjařenými kamarády pěkně vykoupal. Dvě lodě se rozhodli jez obejít suchou nohou. Raději si ještě trošku potrénují jízdu a další jez už dají po vodě. Vzhledem k tomu, že je již odpoledne, volíme kratší trasu. Dáme si ještě cestu přes 3 jezy a kempujeme kousek za Ledečkem. Druhý den vstanem tak akorát a na vodu vyrazíme někdy před desátou. Kousek pádlování po jednoduché vodě, sem tam vlnka. Cestou jsme potkali nějakou skupinu děcek. Takový malý špunti, zřejmě jsou tady někde na táboře. Koukala jsem, že mají ty stejné oranžové lodě jako my. Jeli s nima 2 sympaťáci a jedna strašně milá holčina, asi vodáčtí instruktoři Povody. Když byla klidná voda, hráli různé hry. Přidali jsme se k jedné hře, kdy se staví z lodí pyramida. Fakt jsme se hodně nasmáli a taky trošku vykoupali. Pak jsme nechali tuhle skupinku svému osudu mazali dál svou cestou. Přišli ještě 4 jezy, ve vzdálenosti několik stovek metrů po sobě. Dobrý čas využitý k opalování, pádlování, povídání si a zkoumání dalšího jezu v mapičce. Na oběd jsme stavili v Sázavě v Kempu pod Vrbou. Mají tam super stan v ohništěm, rybníček a celkově na mě ten kemp působil pozitivně. Škoda, že je teprve čas oběda a pojedem dál. Příště to musím naplánovat tak, abychom sem dojeli až večer. Možná začnem o kus výš v Kácově, mkrnem dopoledne do místního pivovaru a pak už mi to vyjde. Přes další 2 jezy dojedem až do Chocerad. Dneska máme za sebou krásných 21km. Jdem brzo spát. Ráno vyrážíme zase až někdy po deváté hodině. Bereme to přes Čerčany do Týnce nad Sázavou. Super cesta přes 7 jezů. S každým dnem na vodě stoupá naše umění zacházení s lodí. Ani jednou se nekoupem. Nikdo. No vlastně koupe se Verka s Tomem na klidné vodě. Ovšem dobrovolně, protože jim bylo vedro. A už jsme v Týnci a táboříme. Je tu docela hodně lidí, městečko žije i večer. Začíná tu totiž nejoblíbenější vodácká etapa Týnec – Pikovice. Hodně lidí sem přijede večer, ráno si půjčí loď, večer ji vrátí v Pikovicích, přespí a maže dom. No, nebudu vám nic nalhávat, zůčastnili jsme se poctivě večerní všudypřítomné párty a spát jsme nešli úplně brzo. No nebo spíš, spát jsme šli až brzo ráno:-) Naštěstí poslední úsek trasy je skutečně malebný se 7 jezy na pouhých 16 km. Takže to docela frčí. V Kamenném přívoze si dáváme obídek a poměrně v brzkých odpoledních hodinách kotvíme v loděnici SAMBA a vracíme všechen nafasovaný materiál. Paráda. Dost času vyrazit na vlak a rozjet se do svých domovů. Část výpravy si dokonce odvezla auto do Pikovic už před začátkem výletu a do Českého Šternberka dojeli vlakem s romantickým názvem Posázavský pacifik. Taky dobré řešení. Takže sláva nazdar výletu a brzy zase na nějaké vodě Ahoooooj! s kartou ISIC 10% sleva na zapůjčení vodáckého vybavení na řekách Sázava a Otava