226-222-333 9:00 - 17:00
  • cs

Manažerská výzva portálu Marketing Journal

Krize nutí firmy škrtat i na místech, kde to není zcela vhodné. Spolu se snižováním zaměstnání tak rozvazuje spolupráci i s brigádníky. Přitom právě oni mohou být pro firmu přínosem – jsou flexibilní, mají nápady a v neposlední řadě žádají za svůj výkon nižší odměnu, než by chtěl stálý zaměstnanec. A situace v nabídkách práce pro marketingové a příbuzné obory je bohužel stejná, jako u ostatních.

Mladým se zhoršila šance na uplatnění Dříve oblíbené brigády, které kromě výdělku přinášely i žádané zkušenosti jsou pomalu ohroženým druhem. Sami zaměstnanci personálních agentur přiznávají, že trh s brigádami se nehýbe. Volná místa totiž většinou obsadí stálý pracovník, který by jinak nebyl kvůli sníženému počtu zakázek plně vytížený.  Oborové brigády se tak shánějí skutečně obtížně a nabídka se tak omezuje na zaměstnání, která mají skutečně pouhou funkci přivýdělku bez rozvíjení vlastních schopností. Přitom se stále více řeší otázka, zda akademická obec dovede studenty náležitě připravit na praxi. Marketingová teorie je jedna věc, její fungování v praxi druhá. To co se měl student možnost naučit v průběhu studia formou brigády, musí teď řešit buď bezplatnou stáží anebo prodáváním se za dumpingové ceny. To potvrzují i ti, kteří pracují na volné noze. Nejen že ubylo zakázek, ale zároveň jim poklesl průměrný výdělek ze zakázky. Studenti – dobré nápady bez možnosti ověření Že jsou studenti vhodnou pracovní silou, si myslí i František Brož, šéfredaktor odborného portálu Marketing Journal. „Studenti mají často skvělé nápady a inovativní myšlení, pro to je dokonce nedostatek praxe určitou výhodou,“ vysvětluje Brož. „Na druhou stranu teď přichází o možnost konfrontace svých představ s praxí, což pro ně může být do budoucna hendikep a zhoršení pozice na pracovním trhu po absolvování.“ Alarmující jsou totiž i poměrně vysoká čísla absolventů, hledajících práci zejména v humanitních oborech. Manažerská výzva – souboj o manažerský post Marketing Journal se proto rozhodl dát mladým a studentům prostor pro seberealizaci. Portál vyhlásil soutěž „Manažerská výzva“, určenou pro mladé a studenty do 35 let. Jejím cílem je tvorba komunikační strategie pro tento portál. Nezáleží na tom, zda soutěžící studují přímo obor zaměřený na marketingovou komunikaci, stačí, když mají dostatečně dobrý nápad, který odvedou prezentovat a obhájit. A ve hře při tom není málo. Kromě finanční hotovosti a adrenalinového zážitku v podobě letu stíhačkou získá výherce skvělou šanci na prokázání svých dovedností. Autor si totiž bude moci své nápady sám uvést do praxe jako projektový manažer. „Teď se opravdu ukáže, jestli jsou studenti dostatečně připraveni na praxi,“ konstatuje Brož. „Soutěž ‚Manažerská výzva‘ nám hodně napoví, zjistíme, zda mají studenti a mladí čím zaujmout, zda mohou přinést neotřelá řešení a hlavně, zda jsou schopni tato řešení uvést v život.“ A kde je možné se zapojit? Zkuste to na www.m-journal.cz/cs/manazerska-vyzva!

Související články

[reklama_left]
[reklama_right]