226-222-333 9:00 - 17:00
  • cs

Do druhého kola GMC postoupilo 40 nejlepších týmů

Ve středu 12. prosince 2012 bylo zveřejněno 40 nejlepších týmů, které postupují do druhého kola mezinárodní studentské soutěže Global Management Challenge v manažerském řízení firem. Absolutně největší počet týmů ve druhém kole, celkem devět, vzešlo z prostředí Západočeské univerzity v Plzni. Druhou úspěšnou univerzitou je brněnská Masarykova univerzita s pěti týmy ve druhém kole…

…a o pomyslnou třetí příčku se dělí Vysoká škola finanční a správní a Vysoká škola ekonomická, které obě budou zastupovat v dalším kole čtyři týmy. Stejně zajímavý pohled nabízí i pohled z hlediska patronů. Devět týmů se do druhého kola probojovalo pod patronátem hlavního partnera soutěže J&T Banky. Generální partneři mají v ohni OVB pět a Seznam celkem čtyři želízka v podobě postupujících týmů. Další podrobnosti postupně naleznete na www.vsfs.cz/gmccz. Druhé kolo, které rozhodne o osmi finalistech, začíná 6. února 2013. Global Management Challenge je největší soutěží na světě v oblasti simulace strategie řízení společnosti. Modelové obchodní společnosti soutěží na virtuálních trzích EU, NAFTA a internetu s cílem dosáhnout nejvyšší ceny za akcii a nejlepšího tržního postavení na základě dosaženého zisku. Toto kritérium určí vítěznou společnost na trhu a vítězný tým soutěže. Každému týmu je na počátku přidělena jedna společnost a údaje charakterizující její postavení na trhu. Speciální počítačový software vyhodnocuje důsledky vypracovaných stanovisek (řešení) týmů v oblasti marketingu, výroby, lidských zdrojů, logistiky a financí a stanoví konečnou bilanci (zisk-ztráty) přidělené společnosti. V každém týmu může participovat minimálně 3 maximálně 5 účastníků, kteří si stanoví svého koordinátora. Na začátku soutěže jsou týmy náhodně rozděleny do skupin. Skupina je tvořena 5 až 8 týmy, které mezi sebou přímo soupeří a tvoří tak konkurenční prostředí. Na národní úrovni je soutěž realizována ve třech kolech. Každé kolo se skládá z pěti strategických stanovisek (řešení) každého týmu. Vítězné národní týmy z jednotlivých zemí se spolu utkají v mezinárodním finále. Počítačový model názorně prezentuje reálnou činnost společnosti, úlohu jednotlivých divizí z pohledu jejich přínosu pro celkové působení a výsledky společnosti, což klade důraz na koordinaci postupu členů týmu a jejich součinnost. Tým se učí vypracovávat strategii rozvoje, plánovat a pracovat s přidělenou informací. Tým bere na sebe manažerskou zodpovědnost, zejména v pěti hlavních oblastech a učí se pracovat společně. V obchodním prostředí musejí společnosti čelit rostoucí konkurenci, reagovat neustálými inovativními řešeními a přizpůsobovat svá stanoviska požadavkům trhu, aniž by utrpěly ztráty. GMC je výborným nástrojem pro vznik a prohlubování firemní kultury a prostředí. GMC je současně velmi efektivním školícím nástrojem, umožňujícím simulaci a testování změn zodpovědností v rámci manažerského týmu a takticko – strategických postupů. ISIC je akademický partner akce. Více informací nalezneš na www.vsfs.cz/gmccz.

Související články

Copyright ©2018 ISIC.cz • GTS ALIVE, s.r.o.
[reklama_left]
[reklama_right]